2015. július 11., szombat

Harmadik Fejezet

  Remegő kezembe vettem a simítót, majd lassan végighúztam a félig kész torta szélén. A torta már nagyjából meg volt, ugyanis a két lapot összetettem, közéjük pedig egy adag tejszínhabot tettem, amit épp most simítottam el. A félig elkészült süteményt a hűtőbe tettem, majd visszamentem az asztalomhoz. A becsomagolt marcipánt kibontottam, majd műanyag fóliába csomagoltam, így megóvva azt a kosztol, s egyéb nem odaillő dologtól. Óvatosan ráhelyeztem a nyújtófát, majd lassú, egyenletes mozdulatokat végeztem, ezzel kiegyenesítve a kocka alakú édességet. Eléggé nehezen ment a kinyújtás, ugyanis a marcipán még eléggé kemény volt. Sok erőfeszítés árán sikerült milliméternyi vastagságra nyújtanom, így elégedetten sóhajtottam fel. Rengetegszer dolgoztam már marcipánnal, s általában eléggé könnyen ment a kinyújtása, de most az izgalomtól és a feszültségtől egyáltalán nem tudtam arra összpontosítani, hogy minden tökéletesre sikeredjen.
- Na, sikerült? - kérdezte a semmiből Martin, ami miatt megugrottam.
Dühös, gyilkolni vágyó pillantásokkal jutalmaztam őt, ami miatt felnevetett.
- Csak nem rád hoztam a szívbajt? - cukkolt, s kiöltötte a nyelvét. 
- Hú, de vicces vagy - forgattam szemem. - Szerinted így megfelel? - mutattam a nyújtófával a marcipán felé.
Mellém lépett, leguggolt úgy, hogy a marcipán egy irányban legyen a szemével. Ujjával borostáját masszírozta, majd egyetértően hümmögött. - Megfelel. 
Ezzel felállt a helyéről, majd visszament a saját területére. 
 Elégedett sóhaj hagyta el a számat, majd nekiveselkedtem a munkának. Elsőnek a hűtőhöz léptem, s megnéztem, hogyan is áll a sütemény. Kicsivel jobb állapotban volt, mint néhány perccel ezelőtt, így kivettem az eddigi helyéről, s az asztalra helyeztem. Amúgy sem most fogjuk tálalni, hanem órákkal később, emiatt pedig rengeteg ideje van még arra, hogy jobban összeálljon. 
Leszedtem a marcipánról a műanyag fóliát, majd óvatosan - úgy, hogy egy törés se legyen rajta - ráhelyeztem a tortára. Egy simítóval eltávolítottam a tészta lap és a marcipán közötti levegőt, ezzel egyenessé varázsolva a tetejét. 
Ezután jött a neheze. 
  A késsel levágtam a marcipán azon részét, amelyre nem volt szükségem, ám még így is maradtak kisebb felgyűrődések az alján. Fújtatva kaptam egy zsebkendő után, s letöröltem a homlokom élősködő izzadság cseppeket. 
  Letérdeltem a földre, kezembe vettem egy recés simítót, s hozzáláttam az eldolgozásnak. Bármennyire is megpróbáltam eltüntetni az oda nem illő részeket, nem sikerült. 
Így inkább egy másik lépéshez folyamodtam.
   A megmaradt marcipánt egybegyúrtam, s addig dolgoztam rajta, amíg minden egyes apró darab egybe nem olvadt. Ezután leszakítottam egy nagyobb darabot, s a lapítóra tettem. Pontosan ketté választottam, majd az egyiket pödörni kezdtem. Nagyjából ujjnyi vastagságú lehetett, amikor hozzámértem a tortához, amit még mindig nem ért be, ezért tovább pödörtem mindaddig, ameddig teljesen át nem érte a tortát. Ugyanezt a műveletet elvégeztem a másik darab marcipánnal is, majd egybecsavartam őket és a torta alsó részére tekertem, ezzel eltüntetve a csúnyább részeket. Viszont ismét akadt egy bökkenő: hogy rejtsem el azt a részt, ahol a csavart marcipán két vége összetalálkozik?
- Elakadtál? - Martin ismét bebizonyította azt, hogy egy álruhába bújt szellem. Elnevette magát. - Mi a probléma? 
- Valamivel el kéne tüntetnem ezt a forrasztásnyomot. Ötlet? - reményteli pillantásokat küldtem felé, ezzel jelezve, hogy mennyire tanácstalan vagyok. 
- Nekem van zöld marcipánom, a hűtőben pedig találsz színes maradékokat. Szerintem össze tudsz dobni valamit. Amúgy, eddig tökéletes - biccentett elismeréssel, majd visszasétált a helyére. 
  Megfogadva tanácsát elmentem a hűtőhöz, s megkerestem a maradék marcipánt. Ezután visszaslattyogtam a saját helyemre, kiborítottam a zacskó édességet és szétszedegettem az összeragadt darabkákat. Legtöbbje bézs színű volt, így azokat egy külön csoportba helyeztem, a maradékot pedig visszadobigáltam a zacskóba. Ezután átmentem Martinhoz, s elcsórtam a maradék zöld marcipánból egy keveset. 
  A bézs és a zöld marcipánt is külön összegyúrtam, majd kinyújtottam. Elsőnek a zöldet vettem magam elé, majd egy cikk-cakkos késsel két nagyobb levél alakot vágtam ki. Ezeket félretettem, majd jöhetett a bézs marcipán, amelyekből kisebb szirmokat készítettem. Miután legalább tíz szirom hevert a levelek mellett, nekikezdtem összerakni a virágot.
  Precizitás. Pontosság. Figyelmesség. Mindaz, ami ide szükséges volt, és amiket a remegő kezem elkergetett a közelemből. Óvatosan nyomtam egymásba a szirmok alsó részét, vigyázva arra, hogy egy törés se essen rajtuk. 
És, igen!
Sikeresen összeraktam a virágot! Ha anya itt lenne, akkor biztos megveregetné a vállamat. 
Amint odaillesztettem a tortára a virágot, elégedetten felsóhajtottam. Vigyorogva ugráltam oda Martin-hoz, aki értetlen arckifejezéssel vizslatott.
- Megnyerted a lottót, vagy mi történt? - kérdezte felvont szemöldökkel. 
- Kész a torta - visítottam még mindig kikelve magamból.
A vigyor, ami az arcomra fagyott, teljes mértékben fogyatékossá tett. Martin csak nézett, mint aki nem tudja, hogy mi a bajom, én pedig teljesen önkívületi állapotba kerültem.
Végre egy dolog, amit ma nem rontottam el. Illetve, ebben reménykedek. Martin-al visszamentünk az asztalomhoz; a férfi csak figyelte a tortát, az álla szinte a földet súrolta, a légzése is elakadt. 
Ez most rosszat jelent?  
- Martin, mondj már valamit - nyögtem halkan, kissé összeszorított ajkakkal.
A torkom kiszáradt, Martin-nak pedig esze ágában sem volt kinyögni egy normális szót. 
- Hé... Winnie! Gyere már ide - kiáltott az említett után. 
Winnie motyogva lépkedett felénk, s valószínűleg tervei közt az szerepelt, hogy ismét leteremti Martin-t, mert ordibált, ám amikor megpillantotta a tortát ugyanolyan arckifejezéssel vizslatott hol engem, hol a tortát, mint Martin. 
- Mondjatok már valamit! - toporzékoltam. 
Vajon mindenki megnémult? 
- Ez annyira... - kezdett bele Winnie, de elakadt a szava.
- ... borzalmas? Csúnya? Mert ha igen, akkor megpróbálom újra... - húztam el szám.
- Isten ments! - kiáltott fel Winnie, majd a vállamra tette a kezét. - Ez úgy, ahogy van, tökéletes.
- Édes. Drága. Jó. Istenem -  sóhajtottam fel magamban.
- Kislány, hol tanultál te ilyet? Azt mondta a főnök, hogy csak főzősuliban tanultál... - pillantott rám Martin.
- Anyum cukrász - vontam meg a vállam, s lesütöttem a szemem.
- És ezt te mindeddig eltitkoltad tőlünk, hm? - nézett rám kérdőn Winnie.
- Nem kérdeztétek - suttogtam alig hallhatóan.
- Amikor azt mondtam, hogy mesélj magadról, akkor nagyon is erre gondoltam - vágott vissza Martin.
Oké, oké, igaza van. 
- Jól van, srácok, vissza a munkába! Temérdek dolgunk van még - hessegetett Winnie.
- Oké, Anyu -  öltötte ki nyelvét Martin, majd visszament a helyére. - Dakota, gyere!
Megálltam a fiú mellett, s megfigyeltem minden egyes kézmozdulatát. Muffin. Ez menni fog... azt hiszem. A kezem ismét átvette a kocsonya szerepét, ami a mai napon nem most fordul elő először.
- Csak díszíteni kell őket, rendben? Ez lesz a minta - biccentett a már kész darabra.
- Meglesz - bólintottam eltökélten.
Biztos vagy benne? - kérdezte a fejemben lévő őrült manó.
Persze, hogy biztos vagyok benne! Sikerülni fog -  vágtam vissza.
Na tessék! Saját magammal veszekszem! Kezdek megkattanni...
- Egy óra, srácok! - hallottam meg főnököm érces hangját.
Mire a hang irányába fordultam, ő már eltűnt.


________________________________
Hú, srácok, eszméletlenek vagytok! Nem akarok sokat beszélni, szóval a lényegre térek! Köszönöm a tizenkét csodás feliratkozót, a rengeteg kommentet és pipát! Fantasztikusak vagytok!
Továbbá... ilyen tortát két éve készítettünk itthon, akkor is csak anya ügyeskedett, szóval nem biztos, hogy ez a menete... Mentségemre szóljon, hogy előző életemben cukrász voltam :))
Még egyszer köszönök mindent <3

8 megjegyzés:

  1. Nagyon nagyon tetszett! Nem tudom, talán te is cukrász-féleség vagy esetleg, hogy ennyire jól le tudtad vezetni az elkészítést? Komolyan, azon gondolkoztam, hogy összedobok egy tortát! :D
    Kíváncsi vagyok, mi lesz (vagy mikor) Niall és a mi drága főszereplőnőnk között. Szimpla főnök-dolgozó viszony? Nem hinném! :)

    Siess a résszel, hogy mihamarabb megtudhassuk! :)
    Ölel,
    Brynn :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Brynn!
      Nem is tudod, hogy mennyire örülök annak, hogy tetszik.
      Uhm... Előző életemben tutibiztos, hogy az voltam.
      Terveztem valamit Martinnak ie, na de azt majd csak a nap végén, azaz a következő részben :3
      Köszönöm, hogy írtál.
      Eh, egyenlőre még húzni szeretném egy kicsit, de már vannak a fejemben jelenetek... Nagyon is sok jelenet.

      Törlés
  2. ez a rész elég gyenge volt, másról sem szól csak arról, hogy hozza össze a marcipánt a tortán. Nem sok értelme volt, vagy lehetett volna hosszabb a rész. Nagyon gyenge eddig.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Cristal!
    A Design-nal kapcsolatban, annyit szeretnék mondani, hogy az a két szövegdoboz az elején eléggé elrontja az összhatást, valamint egy a neonos szín, sem a legjobb választás mivel a neveket is nehezebben lehet elolvasni és számomra zavaró, hogy nem sorkizárt igazítást használsz a bejegyzéseknél. De ettől eltekintve nagyon csini a Design és a fejléc is szép.
    A történeted is tetszik, szerintem jó, hogy egy étteremben, leírod hogyan készíti el a sütiket, egyáltalán nem baj, (ezzel ellenkeznék az előző kommentelővel) csak így tovább !
    xx ölel, Helena Z. B.

    VálaszTörlés
  4. Valamint, mivel a chat-ed nem működik, itt kérnék tőled egy cserét :) (http://helenas-glass.blogspot.hu/)
    xx ölel, Helena Z. B.

    VálaszTörlés
  5. Szia!:)
    Mint látom éppen egy nagy design átalakításon mész át. Eddig elég érdekesen néz ki, de gondolom még éppen készülőben van. Remélem a napokban minden rendeződik.
    Addig is egy nagy meglepit hoztam neked. Remélem örülsz neki, kérlek nézz be ide: http://sziszidesign.blogspot.hu/2015/07/eredmenyhirdetes-agi.html

    VálaszTörlés
  6. Szia!:)
    Igen megint én.:/ Kikerült az oldalra, a blogversenyen elért helyezésednek köszönhető ajánló, melyet itt olvashatsz; http://sziszidesign.blogspot.hu/2015/07/legerdekesebb-fanfiction-ajanlok.html

    VálaszTörlés
  7. Nagyioooon jó :) :D ^^
    Alig várom a köviiiit <3 :$

    VálaszTörlés